Een motor uit 1996 van de eerste eigenaar? Ja dat kan. Hier staat het voorbeeld. Een BMW K75RT met slechts 28890 kilometer op de klok. Door de jaren heen heeft de motor overdreven vaak een beurt gehad en daarvan zijn de rekeningen aanwezig. De kilometerstand werd ook keurig bijgehouden en daarover kan geen twijfel zijn. Een snelle blik op handvat en voetsteunrubbers bevestigd dat.
Bij binnenkomst kon ik het niet nalaten om even te proberen de motor te starten. Kontaksleutel om, chokehevel tegen de aanslag en een korte druk op de startknop. Boem, lopen. Dit heb ik al duizenden keren gedaan en elke keer ben ik een tikje opgewonden als de motor direkt loopt. Deze BMW startte direkt en liep ook direkt goed. Hij loopt niet alleen goed, alles werkt ook goed. De verlichting, de remmen, de banden, de versnellingsbak, de koppeling, alles is OK.
De BMW 'K' motoren staan wel in mijn favorietenlijstje van klassiekers. Ik heb wel eens uit de grap gezegd; als er een goede accu in zit en benzine, dan lopen die krengen altijd. Zo is het ook met deze. Als u hem koopt, wordt u de tweede eigenaar en koopt u een klassieker met heel weinig kilometers die klaar is voor gebruik.
De motor is in nette en originele staat, maar niet in nieuwstaat. Hier en daar is wel een roestig boutje te vinden. Beide koffers hebben wat krassen. Gereedschapsetje, beide boekjes, banden reparatiesetje en alle rekeningen van onderhoud en reparatie krijgt u er bij. De motor is nieuw gekocht en altijd in onderhoud geweest bij 'Mokam', wat later 'Keram' is gaan heten. Bij 27560 KM is de laatste beurt uitgevoerd en bij 29431KM is de hoofdremcilinder en de achterste remschijf vervangen. (kosten € 776,60) Bij Oscar motorservice in Nunspeet staat een K75RT met vergelijkbare kilometerstand en die kost € 4750,= Op het oog is die iets mooier, maar dus ook duurder.
U bent welkom te komen kijken en te proberen. Wel van te voren even afspreken.
BMW K 75 RT
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen motor laten maken? Wij helpen u graag!