"Gebruikte Triumph Thruxton van eerste eigenaar". De tekst is helemaal juist en toch wringt het een beetje. De Thruxton waar we het over hebben is inderdaad gebruikt, maar zo weinig, dat we bijna van een nieuwe kunnen spreken. Als je de foto's bekijkt, zie je een nieuwe. Zelfs aan het achterste tandwiel of aan de voetsteunrubbers zie je niet dat de motor is gebruikt. Aan de ietwat bruine uitlaatbochten zie je het, maar verder is hij nieuw. Boekjes en dubbele sleutels zijn erbij.
Zoals de motor uit de fabriek kwam, is hij nog. Niet verbouwd of accessoires toegevoegd.
Eerlijke en bijna nieuwe motor in een bijzonder mooie kleurstelling.
De zitpositie is wat sportiever dan van de Bonneville, maar toch heel comfortabel. De kap op het zadel is eenvoudig te demonteren en dan heeft een passagier een zee aan ruimte. Lekker samen "knap'n" zoals wij dat hier in het Noorden noemen.
Op mijn achttiende ruilde ik een Norton Dominator in en dat werd mijn eerste caféracer en ik reed ermee tot ik er iemand anders blij mee kon maken. Nu ga je naar de motorzaak en koop je een kant en klare caféracer. Het mooie is dat ook dat de betrouwbaarheid vele malen beter is geworden. Geen olielekkage of startproblemen meer. Een Triumph van nu heeft de betrouwbaarheid van een Japanner en dat is een hele vooruitgang en zorg minder.
De motor komt zó uit de garage van de vorige eigenaar en hoefde niet te worden gepoetst. De spinnenpoepjes zitten nog op de gaskabels (zie foto)
U bent welkom de motor(en) te bekijken, maar vooraf wel even bellen, want als hobbyhandelaar ben ik niet altijd meer op mijn post. Of u nu koopt of niet, vers gezette koffie schenk ik graag.
Triumph Thruxton 900
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen motor laten maken? Wij helpen u graag!