Deze originele BMW R90S is nieuw verkocht op 24-05-1976 door Gosse Sijbenga in Drachten. De tweede eigenaar kocht de motor in oktober 1988 en heeft na bijna 33 jaar afscheid van de motor moeten nemen. De motor is altijd goed onderhouden en daarvan zijn ook enkele rekeningen. De laatste rekening gaat over het vernieuwen van de rempomp en twee staalomvlochten remleidingen. (€ 672,=) BMW specialisten als, Sijbenga, Ottenhof en Jan Gol hebben aan de motor gewerkt. De cilinderkoppen zijn geprepareerd voor loodvrije benzine Technisch gezien is het een zeer goede motor, met goede banden, goede remschijven, goede uitlaten, instructieboekje, boordgereedschap en bandenpomp. Er zitten wat sporen van gebruik op de originele fabriekslak van de benzinetank en de zijdeksels. De stuurkuip, aan de linkerkant, was gescheurd. (geen ongevalsschade) Dat scheurtje is gerepareerd en om het te maskeren is er een BMW sticker op geplakt. (half vergaan) De tweede eigenaar kocht de motor in 1988 met dezelfde sticker.. De velgen zijn in prachtstaat. Beide remschijven zijn als nieuw. Het frame en motornummer zijn gelijk. (4092873) De R90S rijdt geweldig en de remmen, de koppeling, de versnellingsbak, de verlichting werken probleemloos Zowel koud als warm starten gaat als bij een nieuwe. Ik kan kan meer foto's zenden, als u mij uw e-mailadres stuurt.
Ik heb de motor 'een doekje gegeven', maar hem niet uitbundig gewassen en gepoetst. Hij komt zó uit het leven. De foto's zijn recent gemaakt en geven een eerlijk beeld. Beide originele sleutels van de motor en van de Krauser koffers zijn er bij. De vulling van het zadel is nog mooi hard en het dek is onbeschadigd.
BMW R90S met slechts twee eigenaren
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen motor laten maken? Wij helpen u graag!