Van deze auto kan de aanbieder de onderhoudsgeschiedenis laten zien. Dat kan in het ouderwetse boekje staan, maar steeds vaker wordt dit digitaal bijgehouden in het DSR. DSR staat voor Digitaal Service Register.
Specificaties
Kenteken
NL
DJ64ZT
BTW of MargeMarge
Datum eerste toelating25-01-1979
Datum eerste toelating (internationaal)25-01-1979
APK vervaldatum10-03-2026
Tellerstand26.519 KM
CarrosserieHatchback
KleurBruin
BekledingStof
InterieurkleurBeige
Aantal deuren5
Aantal zitplaatsen5
Gewicht1323 kg
MotorrijtuigenbelastingVrijgesteld
Aantal sleutels3
Motor en transmissie
BrandstofBenzine
TransmissieAutomaat 3
Aantal cilinders6
Cilinderinhoud2597 cc
Koppel0 Nm
Interieur
Stuurbekrachtiging
Beschrijving
Unieke Rover SD1 van 2e eigenaar
Deze Rover SD1 is werkelijk uniek in Nederland. Het is de enige namelijk met 2600 6 cilinder lijnmotor en automaat zoals we begrepen van de vorige eigenaar. Deze heeft de auto uit van de eerste eigenaar gekocht. Deze had de auto na een poosje gebruikt te hebben in zijn garage gestald voor later. Dat moment is voor de eigenaar niet aangebroken, de nieuwe eigenaar heeft de auto gekocht en is aan de slag gegaan met de auto. En dat is belangrijke info, want er is nogal wat vervangen sinds het opnieuw tot leven wekken. Bij aankoop had de auto al een nieuw onderblok, dus de motor is lekker vers. Maar alles er omheen is bijna vervangen vanwege de stilstand. De remmen, radiateur, hoofdremcilinder met rembekrachtiger, slangen, schokdempers (nieuwe koni's), natuurlijk de banden en nog veel meer kleine dingen. Daarna is er lekker met de auto gereden, en dat doet hij dan ook fantastisch! Hij doet weinig onder voor de V8, loopt eigenlijk mooier rond vanwege de 6 lijn die mooi in balans is. Automaat schakelt als nieuw. In de auto voel je je in een tijdcapsule zitten. Dit was de auto van het jaar 1977, hoe futuristisch moet dat toen geweest zijn. Het lijkt nu wel een conceptcar. Heerlijk warm gevoel krijg je in de auto. De lak van de auto is grotendeels origineel, mexicobruin. De lak is hier en daar bijgetipt en gespoten en daarna professioneel gepoetst. Het ziet er van normale kijkafstand erg goed uit, van dichtbij zul je patina ontdekken. Geen roest! Onderkant is ook keihard. We hebben er zelf uitgebreid mee gereden, met veel plezier!
Van harte welkom voor een bezoek!
We hebben altijd zo'n 10-15 Volvo's V70 / 850 / 940 / 960 in alle uitvoeringen met of zonder lpg, turbo, automaat etc. in voorraad, check onze website www.klassiekerhuis.nl
Klassiekers en youngtimers zijn fiscaal zeer interessant voor zakelijk gebruik. Je kunt op basis van de young-timer regels de auto zakelijk aanschaffen, alle kosten `op de zaak` zetten waarna je minimaal bijtelling betaalt over de aanschafwaarde (indicatie Volvo V70, slechts 15 euro tot 20 euro per maand)
*APK's besteden wij uit aan een vakgarage zodat klanten er zeker van kunnen zijn dat de auto ook nog door externe monteurs technisch nagezien is.
Rover SD1 2.6 S automaat
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!