Terug naar overzicht

Morgan 4/4 Sport 2009 nieuw model 40.000km

Marge € 46.500,-

€ 46.500,- Marge

40.295 KM NAP Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
2009 Bouwjaar
Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
Benzine 2009 Handgeschakeld 40.295 KM
Financiering aanvragen Verzekeringen vergelijken
Deel deze advertentie:

Specificaties

Kenteken
NL
69HPR9
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 28-01-2009
Datum eerste toelating (internationaal) 28-01-2009
APK vervaldatum 15-02-2025
Tellerstand
40.295 KM NAP
Carrosserie Cabrio
Kleur Grijs
Bekleding Leder
Interieurkleur Bruin
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 2
Gewicht 900 kg
Motorrijtuigenbelasting € 88 - 95 per kwartaal

Motor en transmissie

Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1595 cc
Vermogen 82 kW / 111 PK
Topsnelheid 185 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 8.0 seconden
Maximum aantal toeren per minuut 6000 RPM
Koppel 142Nm
Gemiddeld verbruik 6.2 l/100km
Gemiddeld verbruik (stad) 8.4 l/100km
Gemiddeld verbruik (snelweg) 5.2 l/100km

Exterieur

Buitenspiegel rechts
Sportvelgen
Verwarmde voorruit

Interieur

Lederen bekleding
Lederen interieur
Lederen sportstoelen

Veiligheid

Alarm klasse 1(startblokkering)

Beschrijving

New model Morgan 4/4 in “Nardo grey”, Saddle leather and black wheels. STUNNING!

GESCHIEDENIS:
Deze origineel Nederlandse Morgan (vin: SA94416L281004116) heeft een gegarandeerde lage kilometerstand van 40.000km (NAP correct, met certificaat). De auto is schadevrij en verkeert in zo goed als nieuwstaat. Recent is de auto voorzien van rondom nieuwe banden, een professionele poetsbeurt en krijgt de auto een aflever beurt voor overdracht. De APK is geldig tot 14/2/2024. De distributie is bij 38.000km vervangen.

Dit model uit 2009 viert de 100-jarige verjaardag van de Morgan Motorcar Company en de introductie van het "Classic" label van Morgan. Dit vroege exemplaar van de 4/4 introduceerde een aantal grote verbeteringen, waaronder meer interieurruimte, aanzienlijk verbeterde ophanging en een nieuwe versnellingsbak. Daarnaast stoot hij slechts 149 gram CO2 uit, bij een realistisch verbruik van rond de 1 op 15.

ONTWERP:
Een zeer moderne en zeer coole Morgan. Zijn kleur en afwerking zijn gewoonweg perfect en maken deze auto bijzonder... maar zeker niet alleen door zijn uiterlijk...

TECHNOLOGIE:
De auto rijdt gewoon fantastisch. Hoewel het een klassieke Morgan is, is hij mijlenver verwijderd van zijn voorouders. Hij rijdt behendig, neemt bochten, remt en accelereert... we zijn compleet verrast door de bediening via het sexy Nardi-stuur. "Wat een absolute openbaring is aan deze auto, is de verbeterde besturing, die een wereld van verschil heeft gemaakt voor de rijervaring. In plaats van te verzwaren en bijna vast te lopen wanneer de zijdelingse belasting toeneemt, zoals bij vorige modellen het geval was, heeft de handbediende tandheugel en rondsel van de 4/4 een lineaire belasting, met een feedback en een precisie waar vorige modellen alleen maar van konden dromen" (Daily Telegraph 2009) 

Ik heb al veel Morgans gehad, maar deze springt er echt uit. De bediening komt heel dicht in de buurt van de ARP4-uitvoering, maar dan zonder de complexiteit ervan. De versnellingsbak is afkomstig van de Mazda Mx5, bijna perfect. Desondanks heeft de auto zijn charme niet verloren. Het is een echte Morgan, maar een hedendaagse Morgan. Funky, sexy, Engels. 

UITRUSTING:
4/4 Sport Edition:
- Geen reservewiel en meer opbergruimte (aanzienlijk)
- Nardi suède lederen stuurwiel

HISTORY:
This original Dutch Morgan comes has a guaranteed low milage of 40.000km (NAP correct, with certificate). This 2009 model celebrates the 100 year birthday of the Morgan Motorcar Company and the introduction of the “Classic” label of Morgan. This early example of the “Sports

DESIGN:
A very up to date & very very cool Morgan. It’s colour and trim are simply perfect and make this car stand out… but certainly not just by it’s looks…

TECHNOLOGY:
The car drives simply amazing. Although it’s a classic Morgan it’s miles away from it’s ancestors. It’s nimbly, it corners, brakes and accelerates… we are completely surprised by it’s handeling through it’s sexy Nardi wheel. “What is an absolute revelation on this car is the improvement to the steering, which has made a world of difference to the driving experience. Instead of weighting up to almost seizing as side loads increased as previous models have done, the 4/4's manual rack and pinion has a linear loading, with a feedback and a precision that previous models could only dream of” (Daily Telegraph 2009)

Having owned many Morgans before this one truely stands out. Tbe handeling comes very close to ARP4 edition, without it’s complexity. The gearbox originates from the mazda mx5, close to perfection. Nevertheless the car had not lost it’s charm. It’s a real Morgan, but a today’s Morgan. Funky, sexy, English. 

EQUIPMENT:
4/4 Sport Edition:
- No sparewheel and enhanced storage (significantly)
- Nardi suede leather steeringwheel
- new type dashboard with central rev-counter
- great sportseats with full leather interior
- amazing grey custom colour
- black wire wheels