Terug naar overzicht

Smart Fortwo Cabrio Electric Greenflash Passion 17,6 kWh - Veel Opties ! SOH 98% !

Verkocht

Smart Fortwo Cabrio Electric Greenflash Passion 17,6 kWh - Veel Opties ! SOH 98% !

Verkocht

10.700 KM Tellerstand
Automaat Transmissie
2017 Bouwjaar
Elektrisch
Brandstof
Toon alle specificaties
Elektrisch 2017 Automaat 10.700 KM
Deel deze advertentie:

Specificaties

Kenteken
NL
P-126-FN
BTW of Marge Incl. BTW
Datum eerste toelating 22-02-2022
Datum eerste toelating (internationaal) 22-11-2017
Tellerstand 10.700 KM
Carrosserie Cabrio
Kleur Wit
Bekleding Stof
Interieurkleur Zwart
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 2
Aantal sleutels 2
Aantal handzenders 2

Motor en transmissie

Brandstof Elektrisch
Transmissie Automaat
Topsnelheid 130 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 11.8 seconden
Koppel 160Nm

Overige

Achteropkomend verkeer waarschuwing
Anti blokkeer systeem
Apple carplay/android auto
Autonomous emergency braking
Bestuurdersairbag
Bluetooth telefoonvoorbereiding
Elektronisch stabiliteits programma
Elektronische remkrachtverdeling
Hoofd airbag(s) voor
Knie airbag(s)
Oplaadmogelijkheid
Passagiersairbag
Zij airbag(s) voor
Zijwind assistent

Exterieur

Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Dakspoiler
Dimlichten automatisch
Elektrisch bedienbare kap
Led achterlichten
Led dagrijverlichting
Lichtmetalen velgen 16"
Mistlampen voor adaptief
Side-skirts
Voorspoiler

Interieur

Airco (automatisch)
Buitentemperatuurmeter
Elektrische ramen voor
Lederen versnellingspook
Multifunctioneel lederen stuurwiel
Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Stuurwiel verwarmd
Voorstoelen verwarmd

Comfort

Boordcomputer
Cruise control
Regensensor

Infotainment

Navigatiesysteem full map
Radio
Spraakbediening

Veiligheid

Alarm klasse 1(startblokkering)
Bandenspanningscontrolesysteem
Hill hold functie

Beschrijving

Smart Fortwo Cabrio Electric Drive edition Greenflash Passion - 1e eigenaar - dealeronderhouden - nette staat.

Recentelijk terugroepactie no.5490416 uitgevoerd bij Louwman Mercedes Benz te 's-Hertogenbosch, tevens is tegelijk de SOH (state of health) van de batterypack uitgelezen , deze is 98 % ten opzichte van nieuw , met andere woorden : in perfecte staat ! (zie laatste afbeelding)

Betreft een marge auto, subsidie op deze Smart is nog aan te vragen (2000 euro) https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/sepp/autolijst-sepp

Mooie kleine wentbare electrische stads cabrio, enige in zijn soort , rijdt en stuurt heerlijk, aanwezige opties maken het rijden nog fijner ! 

Deze Smart cabrio is rijkelijk uitgerust met diverse interessante opties : 

Aktive rem-assistent, Multifuncioneel stuurwiel leder & verwarmbaar, LED & Sensor-Pakket, opberg-Pakket, Cool & Media-Pakket, thuislader & laabkabel, electric drive-Design-Pakket, WinterPakket.
Verder groot navigatie , goede audio, cruise control, stoelen verwarmbaar, cabrio dak electrisch bedienbaar en nog meer !.

Afkomstig van de eerste eigenaar, dealer onderhouden auto, nette gebruikte staat .

Hoe rijdt de Smart Fortwo Electric Drive (Bron anwb)

De fijnste Smart is een exemplaar op stroom, blijkt uit onze kennismaking met de nieuwste generatie van de Electric Drive. De EV gaat als vergif; voor een elektrische auto reageert hij zelfs buitengewoon vinnig op het pedaal. Een automaat ontbreekt; je beschikt meteen over het volledige vermogen. Gelukkig voorziet Smart ook in een spaarmodus, waarbij dat een beetje wordt afgeknepen. Het eigenzinnige merk maakt van oudsher achterwielaangedreven modellen. Daardoor stuurt de Fortwo aangenaam direct. De bekrachtiging had wel minder gemogen; soms heb je het idee in een botsautootje onderweg te zijn, zo gevoelloos doet de besturing aan. Het batterijpakket is slechts 17,6 kWh groot. Een bewuste keuze, want een te grote accu zou volgens de Smart-ingenieurs negatieve gevolgen kunnen hebben voor het kenmerkende weggedrag van de stadsauto. De Duitsers doelen dan op de watervlugge rijdynamiek, waarmee het merk zich graag afficheert. De wendbaarheid van een stadsauto zit hem tenslotte ook in de mogelijkheid om snel een gaatje te benutten. Een feestnummer is zijn draaicirkel: die is met net geen 7 meter dusdanig klein, dat je er alom verbaasde gezichten mee oogst. Hoe klein ook, zo'n batterijpakket weegt toch wel wat. Die 160 kilo, fraai weggewerkt onder het inzittendencompartiment, dragen bij aan een betere wegligging. Geen geringe prestatie: doorgaans gaan auto's die niet vanaf de tekentafel als EV zijn ontworpen, juist matiger rijden door de toevoeging van een batterijpakket. De extra kilo's dragen in het geval van de Fortwo zelfs bij aan het rijcomfort. De elektrische Smart is minder gevoelig voor zijwind, al blijft de auto stoterig op slecht wegdek. Ingenieus is het radarsysteem waarmee het wagentje bespeurt of er een auto voor hem rijdt. Is dat het geval, dan rolt de Fortwo niet uit zodra je het gas loslaat, maar remt af op de motor. De energie die daarbij vrijkomt, vloeit dan weer terug naar de batterij. Goed bedacht, maar persoonlijk hadden wij ook graag zelf de middelen in handen gehad om te regenereren. In de meeste elektrische auto's gebruik je het rempedaal nauwelijks, juist omdat die modellen remmen op de motor. Nader je een bocht, dan volstaat het om van het gas af te gaan. In de Smart moet je echt bijremmen. Ook die krachten worden overigens teruggespeeld naar het accupakket. Ondanks de aanwezige radar beschikt de Electric Drive niet over adaptieve cruise control. Een veiligheidsvoorziening waarin wel is voorzien, is een rijstrookassistent, die door middel van een pieptoon waarschuwt wanneer je onbedoeld van baan wisselt. Een zijwindassistent - die moet helpen de Fortwo in toom te houden bij een plotselinge windvlaag - wordt standaard meegeleverd.