Fraaie X5 3.0i handgeschakeld, voorzien van een Titansilber exterieur kleur en voorzien van lichtgrijs lederen interieur. Als u naar ons aanbod kijkt zal u opvallen dat wij meerdere handgeschakelde X5’s hebben staan. De X5 met een handgeschakelde versnellingsbak is namelijk de meest betrouwbare variant, de automaten zijn in de meeste gevallen afkomstig van GM en staan absoluut niet bekend om hun betrouwbaarheid, bij de 3.0d 184 pk haalt een automaatbak zelden de 150 dkm. Wij denken graag met ons product aan duurzaamheid en betrouwbaarheid. Vandaar dat u als koper beter af bent met een handgeschakelde variant. Bent u daarnaast iemand die er regelmatig iets zwaars achter heeft hangen dan raad ik u sterk aan om te gaan voor de handgeschakelde variant. Maximum aanhanger gewicht is bij deze auto maar liefst 2300 kg geremd.
Hoe rijdt een handgeschakelde X5 nu eigenlijk, daarop kunnen wij antwoorden: verrassend fijn, de koppeling is vrij goed te bedienen en de versnellingen zijn zo afgestemd dat u heel goed het koppel van de 3.0i M54 motor kunt gebruiken. Qua dynamiek verbaas ik mij elke keer weer hoe zo’n grote en zware auto toch sportief kan rijden, destijds was dit model echt de maatstaaf in zijn klasse. De Mercedes-Benz ML moet de X5 echt voorbij laten gaan zowel qua dynamiek en ook qua looks wat mij betreft. Na zo’n 18 jaar na de introductie staat er nog echt een imposante auto.
Dit exemplaar is ook nog eens voorzien van sportpakket, dit houd in 19 inch lichtmetalen velgen (achter 275 breed), witte knipperlichten rondom, sportstoelen, zwarte hemel. Daarnaast ontbreekt natuurlijk het sportonderstel niet en deze zorgt ervoor dat de auto minder overhelt in bochten. Dit exemplaar is ook nog voorzien van de fijne servotronic besturing, deze zorgt ervoor dat de besturing variabel is bekrachtigd, bij lage snelheden stuurt de auto veel lichter dan op hoge snelheden. Iets wat het rijden op lage snelheid en parkeren nog fijner maakt. Zonder dat er ingeleverd word op stuurgevoel.
Dit exemplaar afkomstig uit 2001, ziet er nog keurig uit en heeft erg weinig gebruikssporen. Is ondanks volledig geserviced voor ruim 2500 euro, zodat u er zorgeloos nog even van kan genieten. Deze kosten worden separaat onder gebracht op een werkplaatsfactuur zodat u de bijtelling omlaag kan brengen en BTW kan terug vorderen. Onderhoudshistorie is aanwezig.
Ondanks dat dit exemplaar zeker niet vol opties is, heeft de eerste eigenaar veel opties aangevinkt. Hieronder een opsomming.