Terug naar overzicht

Saab 9-3 Cabrio 2.0t Anniversary | LPG, goed onderhouden, APK 08/24

Marge € 1.990,-

Saab 9-3 Cabrio 2.0t Anniversary | LPG, goed onderhouden, APK 08/24

€ 1.990,- Marge

486.223 KM Tellerstand
Handgeschakeld Transmissie
2002 Bouwjaar
LPG G3 / Benzine
Brandstof
Toon alle specificaties
LPG G3 / Benzine 2002 Handgeschakeld 486.223 KM
Verzekeringen vergelijken
Deel deze advertentie:

Specificaties

Kenteken
NL
66NDDZ
BTW of Marge Marge
Datum eerste toelating 29-07-2003
Datum eerste toelating (internationaal) 04-06-2002
APK vervaldatum 08-08-2024
Tellerstand 486.223 KM
Carrosserie Cabrio
Kleur Grijs Metallic
Bekleding Leder
Aantal deuren 2
Aantal zitplaatsen 4
Gewicht 1428 kg
Maximum massa geremd 1600 kg
Motorrijtuigenbelasting € 325 - 345 per kwartaal
Aantal sleutels 2
Aantal handzenders 2

Motor en transmissie

Brandstof LPG G3 / Benzine
Transmissie Handgeschakeld 5
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1985 cc
Vermogen 187 kW / 254 PK
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie (0-100 km/h) 8.6 seconden
Gemiddeld verbruik 8.9 l/100km

Exterieur

Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Buitenspiegels in carrosseriekleur
Bumpers in carrosseriekleur
Centrale vergrendeling met afstandsbediening
Elektrisch bedienbare kap
Getint glas
Koplampreiniging
Lichtmetalen velgen 15"

Interieur

Achterbank neerklapbaar
Airco
Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
Elektrische ramen voor en achter
Hoofdsteunen achter
Lederen bekleding
Stuur verstelbaar
Stuurbekrachtiging

Overige

Anti blokkeer systeem
Bestuurdersairbag
Passagiersairbag
Zij airbag(s) voor

Comfort

Boordcomputer
Cruise control

Infotainment

Autotelefoon voorbereiding

Veiligheid

Alarm klasse 1(startblokkering)

Beschrijving



 Een functionele auto in elk opzicht, mijn Saab 93 2.0 T cabriolet Anniversary, op LPG. 

Even een ‘korte’ Story achter m’n dailydriver.
Al weer een tijdje was ik cabrio-loos.. m’n vorige Saab cabriolet op LPG had ik verkocht aan een groot liefhebber (die er vandaag de dag nog steeds in rijdt overigens) en het was moeilijker dan ik dacht om weer een leuke te vinden, in een leuke uitvoering die natuurlijk ook weer op LPG reedt. En bij het beste toeval, kwam deze toffe cabrio op mijn pad. Destijds had ik een 900 Classic Turbo te koop staan waar wat reacties op kwamen en ook wel wat bezoeken, maar er waren geen concrete plannen uit ontstaan. Totdat er een liefhebber aan kwam rijden in een 9-5 Aero, die wel zin had in een cool project, maar dan wel een andere Saab wilde inruilen. En dat was -jawel- een Saab 93 2.0 turbo Cabriolet op LPG, in de Anniversary uitvoering. De eigenaar in kwestie was er wel gek op, en had ook diverse toffe modificaties laten uitvoeren. Met plezier ruilde ik hem in en bekroonde hem even later tot mijn eigen dailydriver. 

Het is echt een topding, ik hoor het mezelf zeggen. Moeiteloos heeft ie ons onlangs nog door de landschappen van Toscane laten cruisen wat echt puur genieten was tussen de Populieren en oude huizen door. Heerlijk het dak open, elke dag opnieuw. 

De 2.0 Turbo loopt goed op zowel benzine als LPG, en gemiddeld rijdt hij bij mij op LPG zo’n 1:11, afhankelijk van je rechtervoet natuurlijk. Hij is voorzien van een nieuwe turbo, een 3” downpipe, veerpootbrug, verstevigde achterste stabi, nieuwe remschijven… en nog veel meer. Hij is goed onderhouden en zo rijdt hij ook. Het grappige is dat menig liefhebber of klant die ik er mee ophaal of wegbreng achterover slaat van de tellerstand van ‘slechts’ 485.223 kilometer, je ziet er namelijk niet direct aan af en je geeft menig saaie leaseauto het nakijken bij de stoplichten. 
Hij heeft wel wat ouderdomssporen zoals wat kleine beginnende roestplekjes achter en een deukje of krasje hier en daar, maar niks geks of storends vind ik (alleen een scheef hangende achterste kentekenplaat, wat ik pas zag tijdens de foto’s uploaden haha… die is nu weer recht). 

Het interieur is eigenlijk nog erg netjes, op de bestuurdersstoel na zoals je wellicht ziet. Alles werkt goed zoals de stoelverwarming en schermpjes, zonder pixel uitval.
Het is dus het two tone interieur, zwart/blauw. Wat ook wel tof staat op de Steal Grey exterieur kleur in combinatie met de Alu 36 wielen. (zelfs met Saab afneembare trekhaak, 1600 kg trekgewicht). Uiteraard trouwens ook met de windvanger, die ligt in de kofferbak.

De Saab is nieuw geleverd door “Saab Zentrum Dortmund”, op 06/2002 in Duitsland en niet heel veel later verhuisd naar Nederland, en nog weer wat later een Saabliefhebbers verder beland in Groningen.

Zoek je een goed onderhouden Saab 93 cabriolet in een leuke uitvoering, op LPG? Dan durf ik je deze van harte aan te raden!