(de hele advertentie staat op de website, met alle foto's: onderhoud, bodem, motorblok...)
Een Alfa Romeo schaf je aan omdat je hem persé wilt hebben, een begeerlijke auto om van te genieten, niet per ongeluk als ‘vervoer’. Deze 3.2 GT leeft zo’n leven.
Hij is nieuw geleverd door Alfa Romeo garage Leo Martens (met GT in de postcode, wel toevallig) op 4-4-2007. Deze eerste eigenaar heeft er met zorg in gereden tot 24-12-2012 waarna hij ingeruild is op een andere auto bij Land Rover dealer The-Adventure.nl in ’s-Hertogenbosch.
De tweede en meest trouwe eigenaar denkbaar voor een Italiaanse auto. De aanstaande en dus tweede eigenaar had een groot kloppend hart voor Italiaanse auto’s en heeft ook al diverse mooie Fiats en Alfa Romeo’s in bezit gehad. Na een uitgebreide bezichtiging ging deze schitterende GT mee naar huis, een auto die zijn naam voor 100% ook echt waar maakt!
De GT werd gekoesterd en goed verzorgd maar minstens zo belangrijk, er werd ook heerlijk van genoten; een meer dankbare eigenaar kon de auto zich niet wensen. Net als zijn eerdere auto’s had de GT een belangrijke plek in de auto liefhebbende familie. Na jaren rijplezier kwam de eigenaar in een positie waarin er niet meer mee gereden kon worden, waarna niet heel veel later de eigenaar kwam te overlijden. Na al die jaren was de GT ondertussen een volledig lid van de familie en kon hij daardoor, zeer begrijpelijk, niet zo maar ‘als een auto’ verkocht worden, hij bleef. Mevrouw, ondertussen al op leeftijd, bleef trouw zo nu en dan met de GT rijden en heeft hem keurig bewaard en netjes onderhouden bij de lokale Alfa Romeo specialist. Na veel wikken en wegen was het besloten, het nieuwe hoofdstuk brak aan, waarbij er besloten werd dat de GT over mag naar een andere liefhebber.
Z’n technische staat. Een ruime en verwarmde garage had hij voor zich zelf, waar hij netjes binnen kon staan en dit zie je terug aan z’n complete staat; gelijk viel me op hoe gaaf de dorpels nog waren, geen roest of nare plekjes maar nog mooi gaaf. Enkel een klein beginnend plekje onder de reservewiel bak, maar niks ernstigs. Foto’s hiervan vind je in de advertentie trouwens. Ook is op deze manier veel akelige parkeerschade bespaard gebleven, hij heeft minimale plekjes zoals je ook wel ziet op de foto’s. Enkel een schaafplek op de voorbumper aan de onderzijde.
Bij het maken van de foto’s is hij alleen gewassen, niet eens gepoetst. De lak is nog erg mooi vol van kleur. Ook het interieur ziet er nog keurig uit en kent minimale gebruikssporen.
Technisch merk je aan alles dat het een ontzettend eerlijke auto is. Bij een koude start klinkt hij zuiver en er werd tijdens de fotorit heel duidelijk genoemd “ja, bij een koude motor niet te veel gas geven, je moet ‘m rustig warm rijden!”. En zo geschiede, ondanks de roffel die je hoort wat smeekt om een straal gas, werd er secuur rustig in weg gereden, tot het motorblok op een goede temperatuur was gekomen, mevrouw ging hier erg voorzichtig mee om. Deze V6 Busso in kwestie is 1 van de laatste, in feite eigenlijk een GTA.
De distributieriem en waterpomp zijn bij 230.000 km op 28-12-2023 nog vervangen. Ook is bij een groot onderhoud aan het motorblok de koppeling nog vernieuwd. Al het gepleegde onderhoud is van de tweede eigenaar bewaard gebleven en het meeste ook nog van de eerste eigenaar, een mooie sluitende historie. Verdere zaken die wat slijtage kunnen ondervinden zoals de uitlaat en het onderstel zijn nog erg gaaf. Een auto die in de basis zeer goed is. Zoals je op foto’s zag zit er ook nog een winterset bij.
Als je op zoek bent naar een goed onderhouden en origineel Nederlands geleverde Alfa Romeo GT 3.2 waar je gelijk mee weg kan rijden, dan kan ik je deze absoluut aanbevelen, dit is wat dat betreft echt een unieke auto.
Alfa Romeo GT 3.2 V6 Distinctive | Nwe D.riem, top onderhouden, erg nette staat
Wilt u meer informatie ontvangen of een taxatie van uw eigen auto laten maken? Wij helpen u graag!